De antwoorden op de meest gestelde vragen lees je hier!

Korte ritten

  1. Mijn experience duurt 30 minuten, hoeveel minuten rijtijd hou ik dan over? 
    Antwoord: Per 30 minuten durende drive-experience rij je gegarandeerd 20 minuten zelf op de openbare weg. De overige 10 minuten hebben wij nodig om uitleg te geven over de auto en onze spelregels. Uiteraard willen veel mensen het moment vereeuwigen met een foto en lopen wij de extra’s met je door. Vervolgens kunnen wij na jouw experience weer verder met de volgende klant.
  2. Kan ik de maximale snelheid proberen te halen op de openbare weg? 
    Antwoord: Nee, wij bieden geen race-experiences aan en verwachten van onze klanten dat zij zich op een verantwoordelijke en nette manier gedragen in het verkeer. Indien je als klant gevaarlijk rijdt dan zul je een waarschuwing ontvangen. Bij de tweede waarschuwing zul je verzocht worden om de experience vroegtijdig te beëindigen en zal de instructeur verder rijden. Als er gevaarlijk gereden wordt dan kunnen wij van Drive the Passion aangifte doen voor joy-riden en kun je een proces-verbaal of rij-ontzegging ontvangen van het ambtelijke bestuur uit de provincie. Uiteraard willen wij dit niet laten gebeuren dus luister altijd goed naar de instructeur en gedraag jezelf als een verantwoordelijke weggebruiker. Een experience bij Drive the Passion moet leuk en veilig blijven voor jezelf, de instructeur en de medeweggebruikers.
  3. Ik heb schade gereden met een van jullie voertuigen, wat nu? 
    Antwoord: Wij vinden het enorm vervelend als er schade gereden wordt met een van onze voertuigen, niet per se voor onszelf maar voor klanten die wij moeten teleurstellen dat de ritten omgeboekt moeten worden en voor de rijinstructeur. Een ongelukje zit in een klein hoekje en daarom is het raadzaam om van te voren het eigen risico af te kopen. Het afkopen van het eigen risico kan enorm schelen met het afhandelen van schadeongevallen. Een schadegeval is echter uiterst spijtig en willen wij koste wat kost voorkomen omdat hier niemand beter van wordt. Tijdens een schadeongeval is het noodzakelijk om eerst kalm te blijven en de situatie in te schatten. Zijn er bijvoorbeeld geen gewonden gevallen en sta je wel op een veilige plek? Vul een schadeformulier in, als er een instructeur aanwezig is dan zal hij je helpen met het opstellen van het formulier. Wees niet boos op de andere weggebruiker maar los dit professioneel op. Als het formulier ingevuld en ondertekend is door beide partijen dan zal het ongeval bekeken worden door de schade-experts.
    Indien je een overtreding bent begaan in de breedste zin (bijvoorbeeld: het overschrijden van de maximale snelheid, het rijden over een verdrijvingsvlak, een gevaarlijke manoeuvre uitgehaald, door een rood licht gereden of een andere overtreding begaan, et cetera) dan zal je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden. Het afkopen van het eigen risico komt te vervallen en je zult de schade volledig moeten betalen of onderhandelen met jouw eigen verzekeraar om dit te dekken.
    Indien je geen overtreding bent begaan maar de schade is persoonlijk op jou te verwijten dan zal je (een deel van) het totale eigen risico moeten betalen (maximaal €2.500). De hoogte van het te betalen bedrag hangt af van het afgekochte eigen risico en de hoogte van het schadeongeval.
    Indien je geen overtreding bent begaan, het voertuig is niet opzettelijk beschadigd en dit was ook niet jouw schuld (dit zal beslist moeten worden door de instructeur van Drive the Passion die meerijdt of op een andere manier zoals het raadplegen van informatiebronnen, getuigen en camera’s) dan is de kans groot dat wij de schade afhandelen met de andere weggebruiker. Drive the Passion tracht ten alle tijden om een schadeongeval op een correcte en juiste wijzen af te sluiten. Er zijn expres geen voorbeelden in dit antwoord verwerkt omdat elke situatie uniek is en op een andere wijze afgehandeld wordt. Elk informatie of bewijsstuk wordt direct gecommuniceerd naar justitie. Wij hebben een enorme afgunst voor fraude en ongure zaken en doen hier niet aan mee. Verder is het raadzaam om aandachtig de algemene voorwaarden te lezen alvorens het besturen van een supercar.
  4. Ik heb geen bevestigingsmail gehad, gaat het allemaal wel goed? 
    Antwoord: Iedereen hoort een automatische bevestigingsmail te ontvangen maar er kunnen storingen door onze server/webhost worden veroorzaakt. Controleer eerst of jouw opgegeven e-mailadres wel correct is. Stuur ons vervolgens een mail via het contactformulier met jouw vraag en wij lossen het op voor je.
  5. Mijn rit is afgezegd, waarom doen jullie dit? 
    Antwoord: Wij vinden het enorm vervelend om ritten af te zeggen en doen dit liever niet. Soms is er echter overmacht en zijn wij toch genoodzaakt om de rit te verplaatsen. Het verplaatsen van een rit kan verschillende oorzaken hebben zoals: weersomstandigheden, schade of reparatie aan de betreffende auto, de auto is dubbelgeboekt (onze digitale agenda is goed maar problemen kunnen altijd voorkomen) of er zijn te weinig aanmeldingen. Doorgaans is er bij ons de regel dat wij rijden vanaf 3 personen maar dit is sterk afhankelijk van de rijlocatie.
  6. Hanteren jullie weekend-, vakantie-, avond- of andere toeslagen? 
    Antwoord: Ja, wij hanteren een extra toeslag voor deelname in het weekend. Wij rekenen geen aanvullende toeslagen, enkel extra opties die geheel vrijwillig geselecteerd kunnen worden.
  7. Ik heb zelf een snelle auto, mag ik deze ook aanbieden voor korte ritten met een instructeur op de openbare weg? 
    Antwoord: Iedereen mag zijn auto aanbieden voor een korte rit met instructeur maar het is verplicht dat deze auto is voorzien van een verhuurverzekering. Deze zijn doorgaans vele malen prijziger dan een particuliere verzekering. Daarnaast zitten er speciale voorwaarden aan een verhuurverzekering. Je kunt er ook voor kiezen om jouw auto te delen via ‘Carshare platforms‘ zoals BlaBlaCar, Snappcar, Greenwheels of een van de andere deelinitiatieven. Doorgaans verzorgen de autodeelplatforms de verzekering maar lees eerst goed de voorwaarden en kleine lettertjes door.
  8. Ik heb gereserveerd bij jullie maar wil toch liever een andere keer rijden, wat nu?
    Antwoord: Voor het omboeken van een rit brengen wij €25 omboekingskosten in kaart. Soms is het ook mogelijk dat er overmacht is dus wij horen graag altijd de reden van omboeking. 

Trouwerij

  1. Waarom gelden er andere regels en voorwaarden voor het huren van een sportwagen of supercar tijdens een trouwerij? 
    Antwoord: Tijdens de trouwerij rijdt er geen instructeur mee in de auto en dit zorgt voor extra risico. Daarom hebben wij met de verzekeraar afgesproken dat er strengere eisen gelden. Een strengere eis is bijvoorbeeld een minimale leeftijd van 24 jaar en je moet minimaal vier jaar in het bezit zijn van een rijbewijs.
  2. Waarom is het huren van een trouwauto duur en kost het zoveel geld? 
    Antwoord: Het huren van een sportwagen of supercar is duur vanwege verschillende bedrijfseconomische aspecten. De aanvullende verhuurverzekering is enorm kostbaar, de auto is voorzien van extra veiligheidselementen, de supercar moet met speciaal transportvervoer afgeleverd worden en daarnaast zijn er nog de kosten aan de auto zoals: afschrijving, onderhoud, brandstof en natuurlijk belasting. Uiteindelijk zijn wij een commercieel bedrijf en moeten personeel, marketing en andere overheadkosten betalen.
  3. Nu ik de auto toch gehuurd heb, mogen anderen er ook in rijden? 
    Antwoord: Nee, het verhuurcontract is specifiek opgesteld voor jou als huurder. Anderen mogen dan ook niet in de auto rijden tijdens jouw trouwerij.
  4. Ik heb volgende week de auto nodig voor mijn trouwerij, is dit mogelijk? 
    Antwoord: Het is alleen mogelijk om onze supercar te huren als deze nog niet gereserveerd is. Meestal is de auto een week van te voren al volgeboekt (vaak al een halfjaar van te voren). Je kunt ons altijd vragen naar een offerte en de actuele beschikbaarheid. Wellicht hebben wij nog een andere supercar in het assortiment die wel beschikbaar is!

Zakelijke vragen

  1. Binnenkort hebben wij een bedrijfsfeest, zijn jullie hier ook beschikbaar voor? 
    Antwoord: Wij verzorgen ook bedrijfsfeesten op locatie en kunnen dit in samenwerking met andere leveranciers verzorgen zoals een horeca-partner of aanbieder van racesimulatoren. Lees snel verder op onze bedrijfspagina om meer te lezen.
  2. Waarom werken jullie samen met (affiliate) partners?
    Antwoord(Affiliate) partnernering is onderdeel van ons marketingbeleid om een grotere doelgroep te bereiken en meer naamsbekendheid te creëren. Iedere (affiliate) partner ontvangt een provisie per verkochte rit en stelt ons op de hoogte. Wij hebben afspraken per partner maar kunnen niet garant staan voor de service die zij leveren.
  3. Ik wil graag rijinstructeur bij jullie worden, wat zijn hiervoor vereisten? 
    Antwoord: Rijinstructeur worden bij Drive the Passion kan enorm leuk zijn. Wij nemen je graag mee naar evenementen, je kunt groeien & jezelf ontwikkelen binnen een groeiende organisatie en je krijgt een salaris. Het werk is flexibel en vaak te combineren met jouw huidige werk. Wij hebben een aantal voorwaarden voor onze instructeurs: minimaal 21 jaar oud, woonachtig in de buurt van Hilversum of omstreken, BE-rijbewijs is mooi meegenomen en vooral heel veel enthousiasme. Je kunt ons altijd een open sollicitatie sturen via de email.